24 czerwca odbyło się X już spotkanie Wirtualny Business Mixer. Tym razem tematem spotkania był networking w sieci. Wspaniały prelegent, ekspert w dziedzinie i kolega ze stowarzyszenia Paweł Dudek poprowadził spotkanie opowiadając o tajnikach skutecznego tworzenia sieci znajomości biznesowych wykorzystując portale społecznościowe oraz aplikacje do spotkań online.
Spotkanie otworzył prezes Stowarzyszenia Absolwentów EMBA@UW Sylwester Wybranowski witając wszystkich uczestników, dziękując Stefanowi Karmaza i przedstawiając prelegenta, Pawła Dudka. Po Sylwestrze Wybranowskim głos zabrał dr Tomasz Ludwicki dyrektor studiów Executive MBA@UW. Dr Ludwicki przywitał wszystkich uczestników i powiedział o dwóch ważnych zmianach jakie zachodzą na Uniwersytecie Warszawskim, a które dotyczą bezpośrednio Wydziału Zarządzania i Międzynarodowego Centrum Zarządzania. Po pierwsze wybranie na rektora UW dotychczasowego dziekana Wydziału Zarządzania prof. Alojzego Z. Nowaka, wymusiło wybór nowego dziekana Wydziału Zarządzania. Po drugie zamknięcie obecnego budynku, w którym mieści się siedziba MCZ, oznacza przeniesienie biura i zajęć na ulicę Szturmową. Tam remontowane jest obecnie całe piętro, tak by najnowsza technologia pozwalała na dostarczanie zajęć stacjonarnych i online w możliwie wygodny i profesjonalny sposób.
Paweł Dudek rozpoczął swój webinar od opowiedzenia o początkach współpracy ze Stowarzyszeniem Absolwentów Warsaw-Illinois Executive MBA. Jako ekspert od networkingu wiedział jak zorganizować spotkania i zaplanować kolejne działania tak, by jak najefektywniej kojarzyć absolwentów, utrzymywać z nimi kontakt i zainspirować ich do szukania wspólnych tematów między sobą. Dzięki temu Stowarzyszenie Absolwentów Warsaw-Illinois Executive MBA stało się najprężniej działającym stowarzyszeniem tego typu w Polsce. Od samego początku Paweł podkreślał jak dużą wartość mają relacje między ludźmi. Wskazał też, że według badań wspólna edukacja ma największy wpływ na współpracę biznesową i jej pozytywne efekty. Współpracownicy, którzy kończyli tą samą szkołę mają więcej wspólnych punktów odniesienia i darzą się większym zaufaniem, co skutkuje lepszymi wynikami.
W dalszej części webinaru Paweł Dudek opowiedział uczestnikom najważniejsze zasady poruszania się w social mediach, tak by ta praca przynosiła najlepsze efekty w budowaniu sieci znajomości i utrzymywaniu jej. Wskazał LinkedIn jako ten portal, który najczęściej jest wykorzystywany przez przedsiębiorców. Rady prelegenta dotyczyły budowania treści wiadomości, jak dotrzeć do ludzi na których nam zależy, jaką rolę w kontaktach w sieci ma nasza postawa. Kolejna część prezentacji dotyczyła spotkań online. Poruszone zostały ważne aspekty dotyczące ilości osób, doboru uczestników, działań po spotkaniu. Po tej części Paweł poruszył bardzo interesujący i ważny temat mierzalności siły naszej sieci znajomości. Opisał dwa ćwiczenia, które można wykonać, aby zmierzyć siłę sieci. Pierwsze to łańcuch: analizuj-rozwarstwiaj-dywersyfikuj-kapitalizuj. Drugie ćwiczenie polegało na rozrysowaniu mapy kontaktów z czterema podstawowymi pytania pomocniczymi, które pomogą nam przeanalizować siłę sieci.
W trakcie podsumowania uczestnicy poznali aplikacje pomagające w łączeniu sieci społecznościowych, tak by zaoszczędzić jak najwięcej czasu. Ponieważ, jak powiedział prelegent: networking to mieszanka umiejętności, zdolności logistycznych oraz organizacyjnych. Networking wymaga czasu, a tylko dzięki dobrej organizacji pracy własnej można ten czas skrócić i zwiększyć efektywność naszych działań. Trzeba też pamiętać, że ważniejsze może okazać się utrzymywanie jakościowych kontaktów niż nawiązywanie wielu nowych.
Spotkanie było bardzo ciekawe i pełne informacji. Uczestnicy żywo uczestniczyli podczas webinaru zadając wiele pytań.
Serdecznie zapraszamy na kolejne spotkania z cyklu Wirtualny Business Mixer.